نظریه تربیتی اسلام
نویسنده/ نویسندگان: مرتضی زاهدی
مترجم:_
ناشر: موسسه فرهنگی صابره
زبان: فارسی
سال انتشار: 1385
مترجم:_
ناشر: موسسه فرهنگی صابره
زبان: فارسی
سال انتشار: 1385
كتاب «نظريه تربيتی اسلام» حاوی مطالبی پيرامون ضرورت تربيتی اسلام در طراحی نظام تعليم و تربيت است.
نويسنده بعد از بيان مقدمه، كتاب خود را درپانزده بخش تدوين كرده است. مطالب اين كتاب عبارتند از: فصل اول «نقش مبانی در طراحی نظام تعليم و تربيت»، فصل دوم «نقش مبانی تربيتی اسلام در كنترل» كه در برگيرنده مطالبی در كنترل و هدايت بحرانهای نوجوانی و جوانی است.
فصل سوم «ضرورت بازنگری در نگارش مبانی تعليم و تربيت اسلامی » است، و در فصل چهارم «اهميت مفهوم كليد واژهها در تعليم و تربيت اسلامی» آمده است.
همچنين در فصل پنجم اين كتاب به «واژه علم در لسان قرآن و احاديث»، فصل ششم «انسان در مبانی تعليم و تربيت اسلام»، فصل هفتم «هدايت انسان»، فصل هشتم «نقش اخلاق اسلامی در روانشناسی تربيتی اسلام»، فصل نهم «هدايت باطنی به وسيله استعدادهای ملكوتی انسان»، فصل دهم «حقيقت عقل ارزشی در نظريه تربيتی اسلام»، فصل يازدهم «قلب روحانی»، فصل دوازدهم «شوق و رغبت»، فصل سيزدهم «تعريف بلوغ در اسلام» و فصل چهاردهم «شاخصهای رشد استعدادهای خاص انسانی» پرداخته است.
در پايان اين كتاب فصل پانزدهم به بررسی «تبيين تفاوتهای كلی در عرصه تعليم و تربيت بين ديدگاههای اسلام» و منابع كتاب و ضمايم پرداخته شده است.
كتاب«نظريه تربيتی اسلام» تأليف «مرتضی زاهدی» از سوی انتشارات مؤسسه فرهنگی صابره، در ۴۷۱ صفحه در شمارگان ۴۰۰۰ نسخه در كانون تخصصی روانشناسی و قرآن كريم با هدف آشنايی با تربيت اسلامی از ديدگاه قرآن و اسلام آموزش داده میشود. تاریخ : 26 فروردین 1397, 05:39 بازدید : 1 390
نويسنده بعد از بيان مقدمه، كتاب خود را درپانزده بخش تدوين كرده است. مطالب اين كتاب عبارتند از: فصل اول «نقش مبانی در طراحی نظام تعليم و تربيت»، فصل دوم «نقش مبانی تربيتی اسلام در كنترل» كه در برگيرنده مطالبی در كنترل و هدايت بحرانهای نوجوانی و جوانی است.
فصل سوم «ضرورت بازنگری در نگارش مبانی تعليم و تربيت اسلامی » است، و در فصل چهارم «اهميت مفهوم كليد واژهها در تعليم و تربيت اسلامی» آمده است.
همچنين در فصل پنجم اين كتاب به «واژه علم در لسان قرآن و احاديث»، فصل ششم «انسان در مبانی تعليم و تربيت اسلام»، فصل هفتم «هدايت انسان»، فصل هشتم «نقش اخلاق اسلامی در روانشناسی تربيتی اسلام»، فصل نهم «هدايت باطنی به وسيله استعدادهای ملكوتی انسان»، فصل دهم «حقيقت عقل ارزشی در نظريه تربيتی اسلام»، فصل يازدهم «قلب روحانی»، فصل دوازدهم «شوق و رغبت»، فصل سيزدهم «تعريف بلوغ در اسلام» و فصل چهاردهم «شاخصهای رشد استعدادهای خاص انسانی» پرداخته است.
در پايان اين كتاب فصل پانزدهم به بررسی «تبيين تفاوتهای كلی در عرصه تعليم و تربيت بين ديدگاههای اسلام» و منابع كتاب و ضمايم پرداخته شده است.
كتاب«نظريه تربيتی اسلام» تأليف «مرتضی زاهدی» از سوی انتشارات مؤسسه فرهنگی صابره، در ۴۷۱ صفحه در شمارگان ۴۰۰۰ نسخه در كانون تخصصی روانشناسی و قرآن كريم با هدف آشنايی با تربيت اسلامی از ديدگاه قرآن و اسلام آموزش داده میشود. تاریخ : 26 فروردین 1397, 05:39 بازدید : 1 390